11/08/2014

Spiders and other bugs!

Pająkowe zajęcia miały na celu wprowadzenie nazw owadów, wprowadzenie przyimków in, on, under oraz ćwiczenie liczebników 1-10. 

Zaczęło się od tego, że w magicznym pojemniku dzieci znalazły takie oto przedmioty: 


Oczywiście od razu wiedziały, że powstanie z tego pająk:


Opisywaliśmy jak jak wygląda pająk i jakie ma kolory. Udało mi się również znaleźć darmowy pakiet kart pracy dostępny TU. Do opisu pająka dołożyłam small, medium oraz big.




Nasze pająki nie miały jednak ośmiu nóg. Za pomocą farb do malowania palcami, na kartce powstało dziesięć odcisków palców. Każdy odcisk stał się teraz ciałem pająka. Następnie losowaliśmy karty z informacją ile nóg ma mieć pająk (karty do pobrania TU).








Nazwy owadów wprowadziłam za pomocą drewniany puzzli magnetycznych "Złap mnie" TIDLO i przygotowanych kartach obrazkowych z grafik dostępnych w serwisie eslkidstuff.com



Do ćwiczeń pisowni wykorzystałam zrobioną z ramki na zdjęcie pajęczynę. Najpierw na szablonach pająków dostępnych TU zapisaliśmy nazwy owadów, które trzeba było odpowiednio dopasować. Następnie na małych pająkach, do pobrania TU, zapisałam kilka liter, które później znalazły się na pajęczynie. Po jakimś czasie, trzeba było znaleźć na pajęczynie prawidłowe litery i poprawnie dopasować do wyrazu. 




Figurka pająka wędrowała później po całej sali, wprowadziliśmy in, on oraz under, trzeba było położyć figurkę pająka zgodnie z instrukcjami nauczyciela. Przydały się również te obrazki, do pobrania TU


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz